Info Rasa Dan Tips

Perkongsian resepi, petua, tips panduan, motivasi, kekeluargaan dan fesyen muslimah

2018/11/18

Resepi Ayam Goreng Madu Yang Sangat Mudah

Resepi Ayam Goreng Madu Yang Sangat Mudah. Pagi minggu ni masak apa yang sedap ya? Bila tengok ada udang galah saya pun masak lemak cili api. Dah siap masak sayur chap choy pulak. Lepas tu menung nak masak apa pulak untuk si bujang kecil saya sebab dia tak berapa suka dengan udang galah. Buka freeze ada ayam. Hmm.. masak yang mudah goreng je. Tapi nak bagi spesial sikit saya rasa nak goreng ayam dengan madu.

Haaa.. jomlah sama-sama kita buat ayam goreng madu yang amat simple ni.

JIKA inginkan kelainan dalam hidangan untuk rumah anda, apa kata cuba resipi ayam goreng madu.

Selain rasanya yang enak, aroma bahan kisar dan salutan madunya pasti digemari ramai. Malah ia juga mudah dan cepat disediakan.

Resepi Ayam Goreng Madu Yang Sangat Mudah


Resepi Ayam Goreng Madu Yang Sangat Mudah

Bahan-bahan:

1/2 ekor ayam (dipotong sederhana kecil)
kicap manis
2 sudu besar madu

Bahan kisar:

2 cm kunyit
2 cm halia
4 ulas bawang merah
4 ulas bawang putih
1 batang serai
Cara penyediaan:

1. Perap ayam bersama bahan kisar, kicap manis,madu dan sedikit garam selama 1 jam.

Ayam yang diperap dengan madu dan bahan kisar

2. Goreng sehingga ayam masak/keperangan.

Toskan. Gaulkan sekali lagi bersama madu. 

Sedia untuk dimakan, yang ni saya tak buat pun. Nanti manis sangat. Tak selera pulak nak makan dengan nasi. Tapi terpulang cara masing-masing.

Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.