Skip to main content

Inilah Jadual Makan Telur Rebus Untuk Badan Jadi Kurus

Inilah Jadual Makan Telur Rebus Badan Jadi Kurus. Kenapa amalan makan telur rebus boleh buang lemak dengan agak cepat. Apakah kandungan khasiat yang terdapat dalam telur rebus??

Telur adalah sumber terbaik dari protein lengkap yang mengandungi semua asid amino esensial bagi tubuh manusia. Ia juga dapat membantu mengawal tubuh menyerap kalori. Kandungan nutrisi di dalam telur adalah tinggi dan baik bagi anda yang ingin menurunkan berat badan. Haa.. inilah sebabnya kenapa telur rebus boleh dijadikan rakan baik anda selepas ini.

Inilah Jadual Makan Telur Rebus Badan Jadi Kurus
Sumber gambar - kosmopolitan.my

Inilah Jadual Makan Telur Rebus Badan Jadi Kurus


Dengan makan telur rebus setiap hari, anda boleh hilang lemak sebanyak 10kg dalam masa 2 minggu!! Tak caya ke? Jom kita buat sama-sama.

Jadual makan telur rebus


Isnin

Sarapan πŸ‘‰ Buah dan 2 biji telur rebus
Tengahari πŸ‘‰ Buah dan 2 keping roti mil penuh
Malam πŸ‘‰ Salad dan menu ayam

Selasa

Sarapan πŸ‘‰ Buah dan 2 biji telur rebus
Tengahari πŸ‘‰ Salad dan menu ayam
Malam πŸ‘‰ 2 biji telur rebus, salad dan buah oren

Rabu

Sarapan πŸ‘‰ Buah dan 2 biji telur rebus
Tengahari πŸ‘‰ Keju rendah lemak, 1 keping roti mil penuh dan 1 biji tomato
MalamπŸ‘‰ Salad dan menu ayam

Khamis

Sarapan πŸ‘‰ Buah dan 2 biji telur rebus
Tengahari πŸ‘‰ Buah-buahan
Malam πŸ‘‰ Salad dan menu ayam

Jumaat

Sarapan πŸ‘‰ Buah dan 2 biji telur rebus
Tengahari πŸ‘‰ Salad tuna
Malam πŸ‘‰ Salad dan 2 biji telur rebus

Sabtu

Sarapan πŸ‘‰ Buah dan 2 biji telur rebus
Tengahari πŸ‘‰ Salad dan ayam masak stim
Malam πŸ‘‰ Buah-buahan

Ahad

Sarapan πŸ‘‰ Buah dan 2 biji telur rebus
Tengahari πŸ‘‰ Sayur dan ayam masak stim
Malam πŸ‘‰ Sayur dan ayam masak stim

Perkongsian di atas adalah perkongsian kisah benar dari seorang pengguna Facebook yang bernama EDDY RUSDY. jika nak cuba, apa salahnya. Saya tengok menu atau jadual makan telur untuk kurus di atas pun menu semua menyihatkan. Tetapi.. anda kena jujurlah.. jangan asyik ambil cheat day aje, bila masanya nak kurus kalau gitu kejadiannya. Hehe..

Nak kurus kena usaha lebih dari orang lain. Mental kena kuat. Jangan patah semangat dengan hasutan orang lain. Yang nak kurus kita, bukannya dia orang. So abaikan je kata-kata yang negatif tu ya..

Comments

Popular posts from this blog

Hari Kedua Buat Intermittent Fasting IF

Hari Kedua Buat Intermittent Fasting IF . Masuk hari kedua. Saya ulangi lagi supaya ramai tahu apa itu IF. Intermittent Fasting adalah kaedah berpuasa dalam tempoh tertentu demi untuk tujuan diet. Senang cerita puasa dalam tempoh yang agak panjang untuk kurus. Contohnya biasa orang buat 18/6 atau 20/4. Bermakna puasa 18 jam dan baki 6 jam pula makan macam biasa. Dan begitulah seterusnya. Jumlah bersamaan 24 jam. Ada yang salah faham, sewaktu tempoh berpuasa kita langsung tak boleh makan. Silap tu.. sebenarnya kita masih boleh minum air masak dan ambil oat sebagai ganti nasi. Strategi pemilihan makanan pula adalah mengikut standard 50:30:20 (Karbo:Protein:Lemak). Hertonnye Linggom, melalui akaun Facebook miliknya telah berkongsi pengalaman diet jenis IF sehingga mampu hilangkan 6kg dalam masa seminggu. Anda boleh baca di FBnya. Jadual IF  Hari Kedua Buat Intermittent Fasting IF Hari ini, 4 Januari 2019. Masih Kuatkan hati lakukan IF. Hari kedua saya belum timbang.

Jadual Carta Tekanan Darah Mengikut Peringkat Umur

Jadual Carta Tekanan Darah Mengikut Peringkat umur.  Biasanya, makin rendah tekanan darah, maka makin sihat pula tubuh anda. Namun jangan pula terlalu rendah kerana boleh membuatkan anda terkena hipotensi atau tekanan darah rendah. Bila umur menjangkau 40 an ke atas, awasi tahap kesihatan anda terutamanya tekanan darah, gula dalam tubuh dan juga denyutan jantung. Inilah penyakit 3 serangkai yang sering menyerang mereka yang berumur 40 tahun ke atas. Jadi berwaspadalah. Namun begitu, bukanlah bermakna golongan umur bawah 40 an tidak terkena penyakit 3 serangkai ini tetapi jumlahnya tidaklah begitu ramai berbanding mereka yang berumur 40 tahun ke atas. Jadi, makanlah dengan sihat, iaitu perhatikan jumlah makanan yang diambil dan dipadankan dengan amalan hidup yang sihat. Okay..  Jadual Carta Tekanan Darah Mengikut Peringkat Umur Umumnya, orang dewasa dengan keadaan tubuh sihat memiliki tekanan darah normal di bawah atau setara 120/80 mm Hg. Angka 120 menunjukkan tingkat tekanan ke

Jenis-Jenis Karbohidrat Yang Buat Cepat Kurus

Jenis-Jenis Karbohidrat Yang Buat Cepat Kurus. Dalam info sihat kali ini, kami akan share tentang jenia makanan karbohidrat yang buat cepat kurus. Makan dalam jumlah yang betul, anda akan cepat kurus tanpa rasa lapar pun.. Terdapat 2 jenis karbohidrat utama, iaitu ringkas dan kompleks. 1. Karbohidrat Ringkas Merujuk kepada gula ringkas yang terdapat di dalam kek, gula-gula, biskut, makanan diproses, atau air bersoda. Gula putih, dijuga dianggap sebagai kabohidrat ringkas. Gula ringkas boleh didapati di dalam susu, buah-buahan dan sayur-sayuran. Gula ringkas mudah menyerap ke dalam darah. Gula ringkas menyebabkan insulin lebih cepat meningkat. Dari masa ke semasa, disebabkan tekanan yang lebih kepada pankreas boleh membawa kepada penyakit kencing manis yang juga membawa masalah seperti kegemukkan, masalah jantung, kekangan tangan dan kaki(boleh membawa kepada pemotongan), dan juga masalah penglihatan yang kabur. 2. Karbohidrat Kompleks Karbohidrat kompleks mengambil lebih