Info Rasa Dan Tips

Perkongsian resepi, petua, tips panduan, motivasi, kekeluargaan dan fesyen muslimah

2018/08/18

Hadiahkan Al Fatihah Kepada Diri Sendiri

Hadiahkan Al Fatihah Kepada Diri Sendiri. Inilah hadiah terbaik yang boleh anda berikan kepada diri sendiri. Memang kita sering hadiah dan sedekahkan al Fatihah kepada orang-orang yang kita sayang tetapi jangan dilupa kepada diri sendiri. Setiap kali selepas solat hadiahkanlah bacaan al Fatihah kepada diri sendiri.

Al Fatihah ni umpama terapi diri. Ia ibarat kita refresh, refill diri kita dengan makanan jiwa iaitu bacaan al Fatihah. Tak mengapa jika tak ada orang nak hadiahkan kita al Fatihah. Kita baca sendiri, sedekahkan kepada diri sendiri. Itu yang sebaiknya.


Hadiahkan Al Fatihah Kepada Diri Sendiri


Hadiahkan Al Fatihah Kepada Diri Sendiri
Hadiahkan Al Fatihah Kepada Diri Sendiri

HADIAHKAN LAH UNTUK DIRI SENDIRI...

Setiap pagi apabila bangun dari tidur, beri salam pada diri sendiri dulu, panggil nama penuh anda dengan lembut 3 kali dan kemudian sentuh dada kiri anda (jantung) sambil mengucapkan "Alhamdulillah"

Kemudian katakanlah,

"Aku hadiahkan Al-Fatihah untuk diri ku sendiri, zahir dan batinku, Allah jaga hambaMu ini. Lindungi hambaMu. Jadikanlah hamba penjemput rezeki Allah yang berlimpahan seperti air sungai yang mengalir tiada hentinya.. Aamiin Ya Allah."

Al-Fatihah.......

Lakukan sekarang kerana barangkali anda sudah lama atau tidak pernah menghadiahkan Al-Fatihah pada diri anda sendiri, lakukan sekarang dan nikmati rasanya..

Kongsikanlah coretan ini agar lebih ramai yang akan mengamalkannya. Akan lebih ramai individu yang cemerlang jiwanya, dilimpahi rezeki yang melimpah ruah.

share ke teman2 dan group lain jika anda rasa bermanfaat

2 comments:

  1. Allham dulillah terima kasih atas sharing yg baik. akak jarang al fatihah tuk diri sendiri

    ReplyDelete

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.