Tips Bangun Tidur Yang Boleh Bangkitkan Motivasi

Tips Bangun Tidur Yang Boleh Bangkitkan Motivasi. Apakah perkara pertama yang anda buat sebaik bangun dari tidur? Anda bersenam? Belek telefon? Atau senyum kepada diri sendiri? Terpulang kepada diri sendiri untuk menggayakan cara hidup anda. Diri anda adalah hak anda. Belailah sebaiknya..

Ketika bangun dari tidur tentu badan kita pun perlukan perhatian. Bukan setakat itu saja.. minda pun kena seiringan ikut bertenaga dan cergas. Apa yang perlu anda lakukan untuk dapatkan minda dan tubuh yang cergas sebaik bangun pagi? Adakah anda akan bersenam? Atau anda memilih terapi diri dengan bacaan doa dan al Quran?

Bagi saya, saya akan pilih kedua-duanya. Satu cara terapi diri untuk minda lebih bermotivasi dan dalam masa yang melakukan senaman ringan agar badan lebih cergas sewaktu bekerja.

Di bawah nanti saya share tips bangun tidur yang simple. Saya ada juga terbaca daripada beberapa majalah gaya hidup dan juga bacaan dari internet tentang cara terbaik untuk melayani diri anda sebaik bangun tidur.

Tips Bangun Tidur Yang Boleh Bangkitkan Motivasi


Ada cara dan tips yang boleh dipraktikkan untuk untuk lebih bermotivasi dalam hidup.

1. Baca doa bangun tidur dan meraup tangan ke muka sambil tersenyum. Dari situ anda telah memberikan aura kepada seluruh tubuh anda agar sentiasa tenang., dan tersenyumlah.


Tips Bangun Tidur Yang Boleh Bangkitkan Motivasi


2. Berdoa memohon dipermudahkan urusan dan mendapat ilmu yang bermanfaat serta diberikan rezeki yang halal. Tahu doanya?

Allahumma inni asaluka 'ilman naafi'an, 
Wa rizqan toyyiban
Wa 'amalan mutaqabbala..

3. Melakukan senaman ringan untuk melegakan anggota badan

4. Membaca yasin selepas subuh

5. Mandi dengan air sejuk. Jangan guna heater.

6. Bersarapan dengan sederhana dan mengambil air suam yang secukupnya

7. Keluar rumah dengan langkah kanan dan membaca doa keluar rumah


Semoga urusan harian anda dipermudahkan. Aura positif dimulakan dengan niat dan doa pertama yang terluncur dari bibir anda saat terbangun dari tidur. Jika anda berharap semoga anda mendapat ilmu yang bermanfaat, amalan yang diterima dan rezeki yang halal dan berkat.. insya Allah langkah anda hari itu akan di lorongkan kepada jalan yang diredhai.

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.