Info Rasa Dan Tips

Perkongsian resepi, petua, tips panduan, motivasi, kekeluargaan dan fesyen muslimah

2017/12/28

Azam Tahun Baru 2018 Untuk Diri Sendiri Dan Blog Tersayang

Azam Tahun Baru 2018 Yang Paling Santai. Azam tahun baru 2018 untuk diri sendiri dan blog tersayang. Perlu ke ada azam tahun baru? Macam saya tulis sebelum ni dalam entri azam tahun baru yang sebenar, ada beberapa kriteria yang perlu diperhatikan sebelum buat azam baru.

Namun begitu, jika tak pasang azam baru pun tak apa. Anda boleh je niatkan nak buat sesuatu yang meninggalkan kesan yang lebih baik buat diri sendiri. Jadi lebih baik setiap hari dalam setiap aspek kehidupan. Anda lebih tahu siapa diri anda. Anda yang tahu kemampuan sendiri. Jadi, bina azam dan tekad berdasarkan kriteria tersebut.

Dari segi kehidupan seharian dan kerjaya.. saya berharap Allah masih izinkan saya untuk mencapai standard kerjaya yang diidamkan dan saya boleh berbakti kepada orang-orang tersayang sekerap boleh.. merapatkan yang jauh dan mengukuhkan silaturrahim dengan saudara seislam kita. Errr.. azam tahun baru ke tu???


Azam Tahun Baru 2018 Untuk Diri Sendiri Dan Blog Tersayang


Selamat tahun baru 2018

Azam tahun baru saya untuk tahun 2018 adalah nak menabung. Dah tak nak membazir. Saya berazam nak simpan RM1000 sebulan. Itulah tekad saya. Semoga Allah izinkan..

Ada seorang penasihat kewangan berkata, simpanlah akaun kecemasan at least ada 6 bulan gaji. Ini khas digunakan jika anda mengalami masalah kewangan di kemudian hari. So, jom kita simpan hingga ada tabungan kecemasan yang dicadangkan tersebut.

Dan untuk blog.. azam saya tentulah nak naikkan pageview blog, kalau boleh cecah 50K sehari. Ini juga tidak mustahil. Saya fikir saya akan "olah dan refresh" semula entry lama yang masih jadi carian utama di blog.

Antara entry lama yang masih releven sampai hari ini adalah:

  • Cara buat air detox sendiri untuk kurus dan sihat - 2014
  • Koleksi Aneka Resepi Kek Kukus Yang sedap - 2015
  • Ucapan Hari lahir buat yang tersayang - 2015

Di atas adalah antara entry lama yang masih jadi carian utama blog aynorablogs. Untuk sentiasa segar entry ni pada carian google.. anda boleh tambah baik entry dengan info terkini dalam entry yang berkaitan.

Sentiasa cari info dan perbaiki diri sekaligus buat sesuatu yang membahagiakan orang yang anda kasihi. Usah sibuk buat gosip dan sebarkan cerita yang tidak benar. Jika anda seorang blogger.. mari sama-sama kita amalkan etika berblog yang tidak menyinggung sensitiviti orang lain.

Azam tahun baru saya di atas adalah bersifat subjektif. Jika mampu saya laksanakan. Jika tidak, saya akan cari jalan lain agar saya dapat berbuat sesuatu yang paling bermakna untuk tahun 2018.

Selamat tahun baru 2018!!!

No comments:

Post a Comment

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.