Info Rasa Dan Tips

Perkongsian resepi, petua, tips panduan, motivasi, kekeluargaan dan fesyen muslimah

2017/11/30

Tak Makan Nasi Dan Air Manis Sebulan Boleh Turun 10Kg

Tak Makan Nasi Dan Air Manis Sebulan Boleh Turun 10Kg. Kisah inspirasi ni, dari berat 85 Kg kini dah tinggal 60 kg. Memang menginspirasikan wanita di luar sana. Saya pun naik semangat semula untuk mengamalkan cara hidup sihat. Saya terbaca kisah seorang wanita ni, yang dapat capai impian untuk kurus dan sihat dengan cara yang mudah dan murah. Tak perlu SUPPLEMENT ya! Siapa kata nak kurus mesti nak kena ambil supplement atau makanan tambahan. Jika kita ikut panduan diet sihat, kita akan sedar bahawa diet sihat ni menyeronokkan.

Dah puas berdiet dalam seminggu, ada satu kali buat "cheat day". Macam penghargaan kepada tubuh kita untuk nikmati apa yang kita suka. Ha.. kalau anda nak tengok gambar saudari Ekin yang dah kurus, boleh taip je nama beliau..
Tak Makan Nasi Dan Air Manis Sebulan Boleh Turun 10Kg
Gambar ehsan Google
Nak kurus bukan mustahil. Semua orang bolehclajukan jika ada azam dan keinginan yang tibggi untuk hidup sihat. Lakukan perubahan perlahan-lahan asalkan kesannya amatlah memuaskan hati!

Tak Makan Nasi Dan Air Manis Sebulan Boleh Turun 10Kg


Dari sumber oh Bulan!

Seorang wanita bernama Ekin memberitahu bagaimana dia turunkan berat badan.

Ekin berkata beliau banyak minum air masak, sometimes sehari tu sampai 4 - 5 liter. Ekin tak minum air manis langsung!

Tak makan benda bergoreng, tak makan roti , nasi or fastfood (makanan ringan).

Tak Makan Nasi Dan Air Manis Sebulan Boleh Turun 10Kg

Makan buah, sayur, kacang, telur, low fat plain yogurt! workout tu ya, mesti lah workout. Paling kurang sejam sehari..
Sebenarnya semua jenis sayur dan buah boleh membantu anda menurunkan berat badan. Mengkombinasikan berbagai jenis sayur dan buah akan membantu anda memenuhi keperluan vitamin, mineral serta serat setiap harinya.
So, korang yang ada niat nak kurus macam Ekin, boleh jadikan beliau sebagai sumber inspirasi anda. Dalam sebulan dapat turun 10kg, siapa nak bagi.. kan?

Masuk bulan ke dua, barulah Ekin ambil segenggam nasi setiap kali waktu makan tiba. Lebihkan sayur, serat dan buah-buahan.

Nak baca kisah selanjutnya tentang diet tanpa nasi dan air manis selama sebulan boleh turun 10 kg? Anda boleh layari pautan berikut...

Semoga perkongsian kisah saudari Ekin yang berjaya kurus tanpa SUPPLEMENT menjadikan kita ikut mempunyai impian yang sama demi hidup yang lebih sihat dan sejahtera.

No comments:

Post a Comment

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.