Resepi Hawaiian Berry Smoothie Yang Segar

Resepi Hawaiian Berry Smoothie Yang Segar. Apa lagi yang lebih mendamaikan selain daripada dapat minum hidangan segar ketika berbuka puasa. Hidangan smoothie antara minuman yang senang disediakan lagi menyihatkan. Lihat sahaja buah-buahan yang digunakan untuk buat smoothie, semuanya segar dan bekhasiat.

Smoothie untuk berbuka puasa memang diminati oleh anak-anak saya. Tapi topping atasnya tu saya lah yang tukang habiskan. Dia orang mana nak makan buah-buahan kalau tak di blender. Malas betul bebudak zaman sekarang la ni...
Resepi Hawaiian Berry Smoothie Yang Segar
Resepi Hawaiian Berry Smoothie Yang Segar - Gambar hiasan

Resepi Hawaiian Berry Smoothie Yang Segar


Bahan-bahan:

3 biji pisang, beku
2 cawan Berries, beku
1 cawan mangga, beku
1 biji Orange
1/4 cawan jus orange
1 kotak Berry yogurt
1/4 cawan susu cair

Cara menyediakan Hawaiian Berry Smoothie Yang Segar 


1. Cuci bersih semua buah dan sayuran yang akan dibuat. Blender semua bahan untuk setiap layer sesuai dengan warnanya.

2. Lapisan pertama campurkan berries, yogurt berry dan susu cair. Cuci bersih blender setelah membuat satu warna agar tidak tercampur untuk warna berikutnya sehingga menghasilkan warna yang menarik. Blender kembali untuk tahap selanjutnya untuk lapisan kedua iaitu pisang, mangga dengan jus orange. seperti cara tadi hingga habis.

3. Tuang satu-persatu warna smoothies ke dalam gelas mulai dari warna kuning diikuti dengan warna ungu.

4. Tambahkan hirisan buah segar orange dan berries sebagai topping.

5. Sebelum dihidangkan, masukkan smoothie ke freezer selama beberapa minit agar lebih segar. Nikmati smoothie ketika sejuk. Selamat mencuba.

Smoothie menjadi pilihan yang tepat kerana selain memiliki banyak manfaat kesihatan, smoothie dapat menambah ambilan buah dan sayuran anda setiap hari.

Sangat penting mengambil buah dan sayuran dari berbagai warna. Setiap warna tentu memiliki zat yang berbeza-beza. Setidaknya kamu perlu mengambil lima macam warna untuk memenuhi keperluan nutrisi harian tubuh.

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.