Amalkan Doa Ini Agar Pintu-Pintu Langit Terbuka Dan Doa Dimakbulkan

Ketahuilah, Pintu-Pintu Langit Telah Dibuka Kerana Doa Ini. Pernah dengar seorang ustaz menulis, ingatlah seseorang dalam doa. Kerana doa tertulis dilangit selamanya. Jadi, Bilakah Waktunya Pintu Langit Terbuka Luas Dan Doa Diangkat Ke Atas? Apakah ia terjadi sepanjang waktu, siang atau malam, 24 jam sehari? Bolehkah kita memohon agar pintu pintu langit dibuka agar Allah menurunkan rahmatnya kepada hamba yang meminta. 

Mari kita selusuri coretan di bawah tentang bila kah waktunya pintu langit dibuka luas. Dan, pada waktu tersebut doa-doa dimakbulkan oleh Allah SWT.

Ketahuilah, Pintu-Pintu Langit Telah Dibuka Kerana Doa Ini
Amalan Doa yang boleh membuka pintu langit 

Pintu-Pintu Langit Telah Dibuka Kerana Doa Ini



اللَّهُ أَكْبَرُ كَبِيرًا وَالْحَمْدُ لِلَّهِ كَثِيرًا وَسُبْحَانَ اللَّهِ بُكْرَةً وَأَصِيلاً

Dalam Rumi:

Allaahu akbar kabiiraa wal hamdu lillaahi katsiiraa wa subhaa-nallaa-hi buk-rataw wa ashii-laa. (HR. Muslim)

Maksudnya:

Allah Maha Besar sebesar-besarnya. Dan puji-pujian bagi Allah sebanyak-banyaknya. Dan Maha Suci Allah siang dan malam.

Keterangan: Do’a iftitah ini dibaca oleh salah seorang sahabat ketika solat bersama Rasulullah, kemudian beliau bersabda: “Aku kagum dengan doa ini. Pintu-pintu langit telah dibuka kerana doa ini.” Kata Ibn Umar: “Sejak Rasulullah bersabda demikian Saya tidak pernah meninggalkan doa ini.” (HR. Muslim)

Semoga perkongsian yang amat sedikit ini dapat menambahkan ilmu kita dalam mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam setiap pengaduan, permohonan tentunya kita mahu dilakukan dalam waktu yang amat dekat denganNya. Itulah waktunya iaitu pada waktu pintu-pintu langit terbuka dan Allah menurunkan rahmatNya kepada kita semua.

Wallahua'lam..

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.