Cara Mudah Merawat Tubuh Sakit, Sengal, Terseliuh Dengan Ayat Al Quran

Cara Mudah Merawat Tubuh Sakit, Sengal, Terseliuh Dengan Ayat Al Quran. Al Quran ada penawar segala penyakit kecuali mati/ maut. Itulah rahsia Allah. Carilah penawar sakit dari al Quran.

Kadang kadang kita diuji sakit pada tubuh kerana Allah nak kita berehat seketika dari mengejar masa dan kerja. Allah mahu kita berikan masa kepadaNya pula yang mungkin selama ini telah kita lupakan akibat kesibukan duniawi.

Sebelum ini pun saya ada kongsikan cara merawat sakit tiga serangkai dari al Quran. Lebih lanjut, baca disini.

Cara Mudah Merawat Tubuh Sakit, Sengal, Terseliuh Dengan Ayat Al Quran


Cara mudah merawat tubuh sakit adalah seperti berikut:

1) Sebaik bangun tidur pagi, baca selawat nabi. Kenakan air yang pertama, di tempat sakit, sampai rasa kebas. Lepas itu mandi macam biasa.

Cara Mudah Merawat Tubuh Sakit, Sengal, Terseliuh Dengan Ayat Al Quran

2) Sakit tubuh badan. Baca ayat ke 130 surah as Syura di atas sebanyak 3 kali, gosok di kawasan yang sakit dan tepuk 3 kali. Dengan izin Allah, baik sakitnya.

3) Ayat 80 Surah as Syu'ara diamalkan sebagai Ayat Penyembuh segala penyakit. Dibaca setiap hari selepas solat.

Ayat penyembuh segala penyakit"Dan apabila aku sakit, maka Dia lah yang menyembuhkan penyakitku"

4). Baca ayat 130 dari surah Asy-Syu’ara sebanyak 7 kali dengan senafas ke atas orang yang digigit ular atau binatang yang berbisa, nescaya akan hilang bisanya itu.

Ayat penyembuh gigitan ular berbisa
Semuanya terjadi dengan izin Allah SWT. Setiap penyakit ada penawarnya, carilah ia hingga bertemu dengan cara rawatan yang serasi dengan kita.

Ada sebab mengapa Allah membiarkan kita menanggung sakit sehari dua, kadangkala lebih sebulan dan ada yang menanggung sakit bertahun-tahun. Sebab dan hikmah paling nyata adalah Allah sedang menghapus dosa lalu kita.

Wallahua'lam...😊

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.