Kombinasi Warna Yang Buat Blog Mesra SEO

Warna-Warna Yang Buat Blog Mesra SEO. Bagaimanakah warna boleh memainkan peranan dalam menentukan sesuatu blog mesra SEO. Adakah warna-warna garang seperti merah, hitam, ungu dan hijau boleh buat blog mesra SEO? Atau, warna-warna lembut lebih bagus? Itu yang akan admin lihat dan kongsikan dalam artikel santai ini.

Diharap tulisan ringkas ini dapat mengubah tanggapan kita dalam mewarnakan blog. Mulai sekarang berubah lah, jangan degil nak guna warna warni macam pelangi di blog anda kerana ada kajian yang menunjukkan kombinasi warna web atau blog amat mempengaruhi minda dan mata pembaca blog.

Warna-Warna Yang Buat Blog Mesra SEO 


Bila admin survey di google dan cari tajuk "template blog yang mesra SEO", maka keluarlah artikel yang berkaitan, antara yang popular dari web sora templates, goyabi templates, blogger template premium, arlina design dan banyak lagi. Blogger Indonesia pun ramai yang pandai buat template mesra SEO. Ada yang percuma dan ada juga yang berbayar.

Warna-warna blog mesra SEO adalah:


1. Warna putih, dan biru


Gabungan warna putih dan biru ternyata amat mesra SEO. Kebanyakan blog yang mendominasi carian Google berwarna putih biru. Mungkin keduanya kombinasi warna yang ringan menyebabkan ianya "fast loading" yang mana ia jadi faktor utama sesebuah blog untuk mesra SEO. Patutlah Facebook warna biru...

2. Warna putih, hitam dan biru


Contohnya blog Mas Sugeng dan Blogger Lelaki, kedua-dua blog ini ternyata amat mesra SEO

  

3. Contohi 5 Website Terkenal Dunia Memilih Kombinasi Warna


Diatas adalah 5 kombinasi warna yang sering digunakan oleh situs-situs ternama yang bisa juga Anda gunakan untuk diterapkan pada situs Anda. Dan perlu Anda ingat, warna sangat penting dalam desain web karena telah ada koneksi ilmiah terbukti antara warna produk dan dorongan untuk membeli. - Centerklik

Menurut website Centerklik lagi, "Setiap kali Anda melihat warna, ada rantai reaksi yang terjadi dalam hipotalamus di otak Anda. Hormon yang dilepaskan ke tiroid Anda, sehingga memicu emosi yang mempengaruhi perilaku Anda. Bahkan, 62% sampai 90% dari keputusan pembelian produk adalah berdasarkan warna! Jadi, menggunakan warna yang tepat untuk desain web dapat meningkatkan konversi dan tentu juga akan mempengaruhi pengunjung Anda untuk menyelami lebih dalam dan berlama-lama di situs Anda dan jika Anda menjual produk di website tersebut tentu akan dapat menarik pengunjung untuk melakukan pembelian."

Di bawah ini adalah contoh kombinasi warna yang dimaksudkan.




#sumber daripada Centerklik

Semoga paparan perkongsian di atas dapat membantu blogger lebih aktif dan produktif serta mencapai impian menerima trafik yang tinggi kerana menggunakan kombinasi warna blog yang mesra SEO.

Semoga berjaya.

No comments

Boleh komen jika mahu, boleh LIKE jika suka. TERIMAKASIH.